کاخ‌های سعودی به اهدافِ ما تبدیل شده‌اند

تعداد بازدید:۱۷۲۴
کاخ‌های سعودی به اهدافِ ما تبدیل شده‌اند

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهایِ مسلح یمن روز سه‌شنبه (۱۷ تیر ۱۳۹۹) در کنفرانس خبری جدیدی، ضمن بررسیِ آخرین رویدادهای نظامی این کشور تأکید کرد: «نیروهای یمنی مجموعه عظیمی از سلاح‌ها را کشف کرده‌اند که روی آن‌ها علامت آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در البیضاء بوده است.» وی تأکید کرد: «حقیقت این است که این نهاد تلاش می‌کند تصمیم خود را بر یمنی‌ها القا کند و نقشِ مشکوک خود را ادامه دهد. آژانس توسعه آمریکا نقش ابزارهای جاسوسی با شعارهایِ انسانی را اجرایی می‌کند.»

سخنگوی ارتش یمن افزود: «واشنگتن به حمایت نظامی، لجستیکی و اطلاعاتی خود از ائتلافِ سعودی در جنگ و خصومتش علیه یمن بسنده نکرد و آژانس توسعه وابسته به وزارت خارجه آمریکا مستقیماً به نفع دشمنان کار می‌کند. واشنگتن پشت تجاوزات است و این کشور است که ائتلاف سعودی را مسلح و اهداف را تعیین می‌کند و بر جرایمِ وحشتناک در حق ملت یمن سرپوش می‌گذارد.» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اشاره کرد: «طرف‌های رسمی یمن به سازمان آمریکایی و دیگر سازمان‌ها اجازه داده‌اند ضمنِ فعالیت‌های اعلام شده انسانی، فعالیت‌هایی در جهت خدمتِ نظامی و اطلاعاتی به دشمن داشته باشند.»

وی بار دیگر از طرف‌های مربوطه خواست ماهیتِ نقش این سازمان در کشورشان را مشخص کنند؛ سازمان‌هایی که قبلاً از روسیه و کشورهای دیگر رانده شده‌اند. سریع در ادامه یادآور شد: «موضع آمریکا این است که در پس محاصره علیه کشور و ملت ما قرار دارد و ملت ما با سلاح‌های آمریکایی کشته می‌شوند. ملت یمن رنج می‌کشند چون آمریکا از ابزارهایش در منطقه یعنی دو نظام سعودی و اماراتی حمایت می‌کند.» وی اظهار کرد: «تمامی اهداف نیروهای ما نظامی بوده یا ماهیت نظامی دارند یا اهدافی مرتبط با مسائلِ نظامی هستند که در حملات و تجاوزات نقش دارند. نیروهای ما در انجام عملیات نظامیِ ویژه و انجام حملات متمرکز علیه اهداف حساس در قالب بانک اهداف اعلام شده، موفق عمل کردند.»

سخنگوی ارتش یمن افزود: «ما به دشمن بشارت می‌دهیم که یک عملیات در انتقام خون شهید صماد نداریم بلکه سلسله عملیاتی داریم که خواب را بر شما حرام خواهد کرد.» سریع همچنین تأکید کرد: «شهروندان یمنی و افراد مقیم این کشور باید از کاخ‌های مسئولان سعودی فاصله بگیرند چرا که این کاخ‌ها در لیستِ اهداف نظامیِ نیروهای ما هستند. ما به برادران شهروند سعودی و مقیمان این کشور می‌گوییم از مقرهایِ نظامی و دفاتر مورد استفاده برای اهداف نظامی دور شوند. عملیات ویژه ما در عربستان در شکل هدف‌گیری مناطق حساس این کشور نمود پیدا می‌کند.»

سریع افزود: «طبق برنامه‌ریزی قبلی پهپادها و نیز موشک‌ها به سمت اهداف نشانه خواهند رفت. جنگنده‌ها اقدام به تعقیب پهپادها می‌کنند و دست به بمباران می‌زنند و موشک‌های آن‌ها مستقیماً یا از طریق ترکش‌ها به بی‌گناهان اصابت می‌کنند. اگر خطری بر جانِ ساکنان مناطق دشمن باشد به دلیل سامانه‌های دفاع هوایی شکست خورده و جنگندهایِ آن‌ها است. هیچ قدرتی قادر نخواهد بود در میدان عملیات نظامی مشروع، ما را متوقف کند. وضعیت نظامی امروز ما بهتر از قبل است و غافلگیری‌های ارتش یمن تمامی ندارند.» وی ادامه داد: «جنگ اقتصادی شما پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و تیرهای آن عنقریب به قعرِ خانه شما خواهد خورد. ما با تمام ابزارهای ممکن ولو سنگ به دفاع از یمن خواهیم پرداخت. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. مأرب جای خیانکاران و مزدوران سلطنت سعودی و مزدورانِ هتل‌های ریاض و ابوظبی نیست بلکه متعلق به آزادگان و شرافتمندان است.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: سرتیپ سریع یمن عربستان امارات آمریکا


( ۱ )

نظر شما :