ادعای صهیونیست‌ها: کشورهای عربی برایِ عادی‌سازی روابط صف کشیده‌اند

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۴۵۲ اخبار راهبردی اخبار امنیتی اخبار سیاسی
تعداد بازدید:۱۳۱۰
ادعای صهیونیست‌ها: کشورهای عربی برایِ عادی‌سازی روابط صف کشیده‌اند

در ادامۀ روند آغاز شده با توافقِ عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، اکنون تل‌آویو مدعی است که کشورهایِ عربی دیگری نیز در صف امضای توافق مشابهی با صهیونیست‌ها هستند.

شبکۀ ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه (۱۶ شهریور ۱۳۹۹) به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش داد: «لیست طولانی از کشورهای عربی در حال صف کشیدن برای عادی‌سازی روابط هستند، بحرین در صدر آن‌ها قرار دارد.»

به نوشتۀ تارنمای عاروتص‌شوع به نقل از این گزارش، دولت واشنگتن نیز در این روند دخیل بوده و مقاماتِ آمریکایی از طریق به این کشورها از جمله بحرین، تلاش می‌کنند با مشوق‌هایی مانندِ توافق اقتصادی، آن‌ها را به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهند. بر این اساس، شبکۀ ۱۲ تلویزیون صهیونیستی همچنین مدعی شد که عادی‌سازی روابط تل‌آویو با بحرین احتمالاً بعد از مراسم امضای توافق امارات با رژیم صهیونیستی که قرار است طی هفته‌هایِ آتی در کاخ سفید برگزار شود، انجام می‌گیرد.

پیشتر گزارش شده بود که «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی؛ موساد با مقامات ارشد بحرینی در تماس نزدیک است تا توافق عادی‌سازیِ روابط را علنی کرده و هماهنگی‌های لازم دربارۀ صدور بیانیه‌ای در این باره را به عمل آورد.

مرداد ماه سال ۱۳۹۹ بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا، «محمد بن‌زاید»، ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند. روز جمعه (۱۴ شهریور ۱۳۹۹) نیز «الیاو بنجامین»، مسئول دفتر هماهنگی و ارتباطات در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «تل‌آویو طی ۲۵ سال گذشته تلاش‌های دیپلماتیک فراوانی در راستای روابط با ابوظبی انجام داد تا توانست توافق عادی‌سازی روابط را به دست بیاورد.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی امارات عربستان بحرین


نظر شما :