خود را برای ۶ ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۱ کد : ۳۴۷۱ اخبار دفاعی اخبار امنیتی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۳۱۴
خود را برای ۶ ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم

«ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) سخنانی را در خصوص تداوم عملیات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: «خود را برای ۶ ماه موشک باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم. این وعده‌ای است که محقق خواهد شد.»

سخنگوی گردان‌های قسام افزود: «چند دقیقه پیش نیز تل‌آویو را با شلیک چندین موشک هدف حملات گسترده خود قرار دادیم. دشمن صهیونیستی باید بداند که این حملات تا زمان پایان تجاوزگری‌هایش، متوقف نخواهد شد.» گفتنی است، بنا بر اذعان مقامات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین تاکنون بیش از ۲۵۰۰ موشک به سمت اهداف این رژیم شلیک کرده‌اند. به‌رغم درخواست‌های متعدد کشورهای اروپایی، مقاومت حاضر به توقف حملات گسترده خود به صهیونیست‌ها نشده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کرد: «حداقل دو شرکت کشتیرانی تقاضا کرده‌اند به خاطر درگیری‌ها، محموله نفت خام خود را به جای بندر عسقلان در بندر حیفا تحویل رژیم صهیونیستی دهند.» در روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) یک منطقه صنعتی در نزدیکی عسقلان مورد اصابت یکی از موشک‌های غزه قرار گرفت و یک منبع ذخیره‌سازی نفت متعلق به شرکت نفت و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی نابود شد. این شرکت یک شبکه از خط لوله‌های سوخت را اداره می‌کند.

رژیم صهیونیستی دو پالایشگاه دارد. یکی تحت مدیریت شرکت نفت «پاز اویل»، در نزدیکی عسقلان با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز است و دیگری با ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز تحت مدیریت گروه بازان در نزدیکی حیفا قرار دارد. به گفتۀ منابع، این نفتکش‌ها نفت دریای سیاه را به سمت رژیم صهیونیستی می‌برند و خواستار تغییر بنادر تحویل این محموله شده‌اند.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) گفت: «مقاومت گزینه راهبردی ماست.» هنیه افزود: «مقاومت در غزه در برابر هتک حرمت به مسجدالاقصی دست بسته نخواهد ماند.» وی افزود: «هشدار داده بودیم که مسجدالاقصی خط قرمز ماست و به نتانیاهو گفته بودیم با آتش بازی نکند.»

هنیه تأکید کرد: «اشغالگری که تلاش دارد چهره قدس و مسجدالاقصی را تغییر دهد با یک ملت مقاوم و شکست‌ناپذیر در تمام نقاط فلسطین روبرو شده است.» رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: «خیالمان تا آزادی قدس و مسجدالاقصی راحت و آسوده نخواهد شد و نسل کنونی فلسطین قادر به این کار است.» هنیه افزود: «مقاومت هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و همچنان به عنوان سپر و شمشیری برای قدس و مسجدالاقصی عمل خواهد کرد.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم مقاومت مسجدالاقصی قدس مسجدالاقصی روز نفت


نظر شما :