۱۴ میلیون نفر تا یک ماه آینده واکسن کرونا می‌زنند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۷ کد : ۳۴۸۲ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار پزشکی اخبار اجتماعی
تعداد بازدید:۹۸۶
۱۴ میلیون نفر تا یک ماه آینده واکسن کرونا می‌زنند

دکتر «سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «محموله واکسن جدید کرونا شامگاه شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) رسید، محمولۀ سنگین‌تری امشب می‌رسد، هفتۀ آینده هم محمولۀ دیگری می‌رسد، بنابراین گروه هدف اول که افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب العلاج و حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفری و عامل اصلی بستری و مرگ و میر هستند را تا اواخر خرداد و اوایل تیر واکسینه می‌کنیم و بعد سراغ بقیۀ گروه‌ها می‌رویم.»

وزیر بهداشت گفت: «سامانۀ ثبت نام واکسن نیز راه افتاده است برخی جوسازی‌ها که واکسن نمی‌آید یا درست تزریق نمی‌شود و در بازار آزاد تزریق می‌شود ۱۰۰ درصد کذب محض است.» دکتر نمکی افزود: «در وزارت بهداشت می‌توانیم حتی در یک روستا یا یک شهرستان وضعیت واکسیناسیون را ببینیم که مثلاً امروز چند واکسن زدند و به چه کسانی زدند. کد ملی فرد و کد واکسن را داریم امکان سوءاستفاده نیست ممکن است در اوایل کار برخی جاها واکسن را جا به جا زده باشند که با متخلفان برخورد شدید داشتیم.»

وزیر بهداشت گفت: «خواهش می‌کنم به این حرف‌های بی ربط گوش ندهید. ما امانت‌دار دقیقی برای حفظ بیت المال و دفاع از سلامت مردم هستیم.» وی افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ هزار واکسن زده شد که یک رکورد است و در روزهای آینده به رکوردهای بالاتری می‌رسیم.» دکتر نمکی ادامه داد: «واکسیناسیون کرونا را برای همۀ گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون دنبال می‌کنیم. از مردم خواهش می‌کنیم هرگز دربارۀ واکسن بدون اطلاعیه‌های رسمی به مرکزی مراجعه نکنند. گروه‌های سنی را با پیامک فراخوان می‌دهیم. افرادی که پرونده سلامت ندارند را راهنمایی می‌کنیم که چگونه ثبت نام کنند.»

وی افزود: «اگر کسی از واکسن جا ماند به این معنی نیست که واکسن به آنان نمی‌زنیم. گروه ۸۰ سال به بالا را واکسن زدیم و اکنون ۷۵ سال به بالا شروع کردیم اما با شروع واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین تر، افراد جا مانده از واکسیناسیون می‌توانند به سامانه وزارت بهداشت مراجعه و ثبت نام کنند و حتماً برای واکسیناسیون با آنان تماس گرفته می‌شود و هیچ فردی جا نمی‌ماند.»

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: واکسن واکسیناسیون گروه بهداشت وزیر بهداشت افزود ثبت


نظر شما :