عراق را از سقوط در جهنم دور کردیم

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۸ کد : ۳۹۴۹ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۹
عراق را از سقوط در جهنم دور کردیم

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه (۱۳ تیر ۱۴۰۰) در جریان سفرش به رم در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لا‌رپوبلیکا» گفت: «ما عراق را از جهنمی که در حال حرکت به سمت آن بود، دور کردیم و این جهنم در نتیجۀ حوادث پاییز ۲۰۱۹ ایجاد شد. اما چالش‌هایی که مقابل ماست همچنان قوی هستند.» وی اضافه کرد: «داعش همچنان خطر است و تلاش می‌کند صفوفش را منسجم کند. اما تروریست‌ها دیگر قادر به دستیابی به مناطق جغرافیایی نخواهند بود و ما به آن‌ها ضربات مهمی وارد کردیم و بسیاری از سرکردگان آن‌ها را کشتیم.»

الکاظمی اشاره کرد: «همکاری اطلاعاتی ما با هم‌پیمانان‌مان بسیار کارآمد است و ما از ایتالیا خواستیم در صف اول آموزش نیروهای ما بماند.» وی تصریح کرد: «عراق آمادۀ تقویت همکاری نظامی با ایتالیا در زمینۀ آموزش و توسعۀ تلاش‌ها در مقابله با فساد، پول‌شویی، جرائم سازمان یافته و مافیایی است.»

الکاظمی تأکید کرد: «با دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس هستیم و به نظرم قادر خواهیم بود به سمت مرحلۀ گفت‌وگوی منطقه‌ای حرکت کنیم. تمایل داریم عراق جزو کشورهایی باشد که بحران‌ها را با موفقیت مدیریت می‌کنند نه آن کشورهایی که مسبب بحران‌ها هستند و از آن‌ها متأثر می‌شوند.» الکاظمی در پایان گفت: «توافق بین ایران و آمریکا بسیار مهم و تعیین‌کننده بوده و به نظرم قابل تحقق است. موفقیت در مذاکرات وین تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و همچنین به نفع ثبات عراق خواهد بود.»

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: عراق الکاظمی آموزش تلاش آمریکا منطقه


نظر شما :