تست سریع آنتی بادیِ کرونا در ایران تولید شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۴۰۱ اخبار راهبردی اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۸۱
تست سریع آنتی بادیِ کرونا در ایران تولید شد

دکتر «کیانوش جهانپور»، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا بامداد روز یکشنبه (۲۴ فروردین ۱۳۹۹) اظهار کرد: «تستِ شناسایی آنتی بادی کووید -۱۹ و تستِ سریع کرونا بر اساسِ شناسایی آنتی بادی در ایران تولید شد و به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.»

وی اعلام کرد: «با تلاش فناوران و شرکت‌هایِ دانش بنیان ایرانی به زودی تستِ شناسایی آنتی بادی کووید -۱۹ و تست سریع کرونا بر اساسِ شناسایی آنتی بادی، در دسترس خواهد بود. این روش‌های تشخیص سریع، کم هزینه و فراگیر، اجرایِ مرحله‌ای فاصله گذاری هوشمند را در هفته‌های آتی تسهیل خواهد کرد.»

با توجه به اینکه هنوز دارو و واکسن برای درمان و پیشگیری از ابتلا به کرونا و بیماریِ کووید- ۱۹ در دنیا تولید نشده است. بهترین روش برای مهار این اپیدمی که امکانِ فعالیت اجتماعی و بازگشایی مشاغل را فراهم می‌کند. همگانی شدن تست سریع کرونا و در دسترس بودن امکانِ آزمایش وجود آنتی بادی کووید- ۱۹ در بدنِ افراد است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون در ایران ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

در دنیا نیز تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۰۸ هزار و ۳۳۸ نفر بر اثرِ ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: کرونا دکتر جهانپور


نظر شما :