واکسن نزده‌ها سریع واکسن بزنند

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۵۱۶۴ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار اجتماعی اخبار سلامت
تعداد بازدید:۱۲۱۵
واکسن نزده‌ها سریع واکسن بزنند

دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز جمعه (۲۸ آبان ۱۴۰۰) اظهار داشت: «یکی از مشکلات کشورمان، بحث جمعیت است؛ چرا که از یک کشور شاداب و بانشاط به یک کشور پیر و سالمند تبدیل می‌شویم. حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور، سالمند است و در چند سال آینده، ۳۰ درصد جمعیت به سن سالمندی می‌رسد و همه باید برای رشد و جوانی جمعیت، تلاش کنیم، چون با جمعیت جوان می‌توان به شکوفایی اقتصادی نیز دست یافت.»

وی افزود: «هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای هم‌جوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته و در ایران نباید عادی انگاری کرده و لازم است که کماکان پروتکل‌ها را رعایت کنیم.» وزیر بهداشت افزود: «وزارت بهداشت در بحث رشد جمعیت، گام‌های اساسی بر خواهد داشت. اولین گام این بود که هزینه‌های ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد تا زوجین نابارور بتوانند از داروها و امکانات درمان ناباروری به طور رایگان، بهره‌مند شوند.»

دکتر عین‌الهی تصریح کرد: «تکلیف واکسن نزده‌ها را ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌کند و وزارت بهداشت، گزارش میزان تزریق واکسن در کشور را اعلام می‌کند. تا امروز حدود ۸۳ درصد جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۶۸ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در هفته‌های آینده، جمعیت واکسینه شده کامل، به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد واکسن نزده، بر روی قرنطینه و محدودیت‌های هوشمند تأکید دارد تا واکسن نزده‌ها، نتوانند در اماکن تجمعی، حضور پیدا کنند.» وی گفت: «تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا با مشارکت مردم در کشور تزریق شده که عمدۀ آن در ۱۰۰ روز گذشته بوده و این یک حرکت انقلابی و مردم نهاد بود. وقتی به مردم اعتماد و آن‌ها به ما کمک کنند، در هر کاری می‌توانیم موفق باشیم.»

دکتر عین‌اللهی تأکید کرد: «مهم‌ترین گام در مدیریت کرونا، واکسیناسیون است و در دنیا ثابت شده که مرگ و میر در بیمارانی رخ می‌دهد که واکسن تزریق نکرده‌اند و توصیۀ ما به مردم این است که واکسن نزده‌ها، سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون کنند تا بتوانیم بر کرونا فائق آییم.» وی افزود: «‌البته باید تا مدت‌ها با کرونا زندگی کنیم و نباید عادی انگاری شده و تصور کنیم که باید پروتکل‌ها و ماسک را کنار بگذاریم.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: جمعیت درصد جمعیت واکسن واکسن نزده کرونا کشور درصد نزده


نظر شما :