پیروزی متجاوزان در یمن محال است

تعداد بازدید:۱۱۷۰
پیروزی متجاوزان در یمن محال است

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن روز شنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۰) در سخنانی به مناسبت روز شهید گفت: «نیروهای شرور و طاغوتیان اجازه نمی‌دهند آن گونه که خداوند متعال برای ما خواسته است، آزاد زندگی کنیم. از این رو ما باید با استناد به اعتقادات ایمانی خود و به عنوان ملتی که مشتاق آزادی و استقلال است حرکت کنیم. طاغوتیان خواهان اشغالگری و غارت منابع یمن و به بردگی کشاندن ما هستند تا طبق منافع آن‌ها عمل کنیم.»

وی در ادامه افزود: «مشکل دشمنان با ما این است که آن‌ها می‌خواهند با استفاده از تجاوزگری، قتل و جنگ فراگیر نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی ارادۀ ما را بشکنند.» الحوثی در ادامه تصریح کرد: «مسلمانان در همۀ کشورهای اسلامی هدف توطئه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند. دشمنان امت، خواهان به یغما بردن آزادی، کرامت و استقلال آن هستند و این تقابل، از مهم‌ترین نتیجه‌های اسلام است زیرا اسلامی که در آن انسان برده و بندۀ طاغوتیان و در مقابل مجرمان ذلیل باشد، هیچ ارزشی ندارد. ارزش اسلام به این است که انسان سرافراز و سربلند زندگی کند و طبق تعالیم خداوند حرکت کند و در دنیا و آخرت به رضایت و رضوان او دست یابد.»

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد: «نسل امروز ما عاشق شهادت است و به همین خاطر سر در مقابل بردگی و بندگی فرود نمی‌آورد و در مقابل ذلت و تسلیم شدن، قد علم می‌کند. دشمان مشاهده می‌کنند که چگونه جوانان ما با تمام جدیت و ثبات عازم جبهه‌های جنگ می‌شوند و چگونه در میادین، قهرمانی‌ها را رقم می‌زنند.» وی افزود: «جرایم ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، لکۀ ننگی بر پیشانی همۀ جامعه بشری است. همه معتقدند که جنگ علیه یمن، فاجعه بار و غم انگیز است و با هیچیک از معیارهای انسانی، ارزشی و اخلاقی همخوانی ندارد. مردم یمن علاوه بر تحمل محاصره و گرسنگی، در مراسم شادی و عزا هدف حملات ائتلاف متجاوز قرار می‌گیرند. ما در سال هفتم جنگ هستیم و آن‌ها همچنان به تجاوزگری و محاصره خود ادامه می‌دهند و ما با استناد به مواضع قرآنی و طبق قوانین بین‌المللی با این تجاوز مقابله می‌کنیم.»

دبیر کل انصارالله ادامه داد: «همۀ جهان به ائتلاف متجاوز سعودی گفته‌اند که ادامه جنگ علیه یمن به نفع آن‌ها نیست و متجاوزان در این جنگ شکست خورده‌اند و به اهداف خود نمی‌رسند. جریان کنونی تحولات یمن نشان می‌دهد تحقق اهداف ائتلاف متجاوز سعودی غیرممکن است. تداوم مسیر ما در دفاع از ملت و آزادی‌ها، با استناد به همۀ معیارها حق، عادلانه، صحیح، حکیمانه و مشروع است. ما بر اساس وظیفه انسانی، ایمانی، اخلاقی و بنا به جهاد مقدس خود به مقاومت علیه ائتلاف متجاوز ادامه خواهیم داد.» دبیر کل جنبش انصارالله در پایان گفت: «ما صلح را می‌پذیریم ولی تسلیم شدن را به هیچ عنوان، برای تحقق این هدف، آن‌ها باید تجاوز و محاصرۀ خود را متوقف و به اشغالگری پایان دهند. ما هیچ معامله و سازشی را که در آن محاصرۀ نفس‌گیر علیه ملت یمن همچنان در جای خود باقی باشد، نمی‌پذیریم.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: یمن جنگ ادامه ائتلاف ائتلاف متجاوز ائتلاف متجاوز سعودی متجاوز متجاوز سعودی علیه


نظر شما :