به اقدامات خصمانه غرب پاسخ نظامی - سیاسی مناسب خواهیم داد

تعداد بازدید:۹۶۲
به اقدامات خصمانه غرب پاسخ نظامی - سیاسی مناسب خواهیم داد

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه جمعه (۳ دی ۱۴۰۰) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور در واکنش به هر نوع اقدام خصمانه از سوی کشورهای غربی، تدابیر نظامی و سیاسی مناسب در نظر خواهد گرفت. به گفتۀ وی، چنین موضوعی به دلیل ادامۀ اقدامات خصمانه کشورهای عضو ناتو ضرورت یافته است.

زاخارووا یادآور شد: «رهبران روسیه بارها تأکید کرده‌اند که ادامۀ چنین اقداماتی واکنش مناسب را در پی خواهد داشت و این واکنش می‌تواند تدابیر لازم سیاسی و نظامی باشد و نیازی نیست وانمود کرد که این موضوعی محرمانه یا نقشه‌ای خاص است.» وی افزود: «اصلاً چنین نیست. این یک ارزیابی واقع‌بینانه از روند اوضاع کنونی، درک درست راهبردی در برخورد با روش‌های کشورها و سیستم سیاسی است که ما در حال حاضر با آن‌ها سروکار داریم که نیازمند پاسخگویی مناسب، اتخاذ تدابیر و تعیین وظایف پیش روی ما در چنین شرایطی است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال تأکید کرد که این کشور آمادۀ انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا و دیگر اعضای ناتو دربارۀ پیشنهادات مسکو دربارۀ تضمین‌های امنیتی با توجه به ادامۀ گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار سامانه‌های تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه است. زاخارووا گفت: «ما آمادگی خود برای گفت‌وگو در این خصوص را اعلام کرده‌ایم و پیشنهاداتی نیز از طرف مقامات بروکسل در خصوص از سرگیری فعالیت شورای روسیه - ناتو برای بحث و بررسی موضوعات امنیتی در منطقه اورآسیا را دریافت کرده‌ایم. اکنون در حال بررسی مسائل فنی مربوط به چگونگی این کار هستیم.»

این دیپلمات روس در پاسخ به سؤال دیگری یادآور شد که مسئولیت وضعیت کنونی افغانستان بر عهدۀ کشورهای غربی به سرکردگی آمریکاست که باید به تعهدات مالی مشخص خود برای بازسازی این کشور جنگ زده که در نتیجه سال‌ها حضور نظامی ناتو به ویرانه تبدیل شده، عمل کنند.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: روسیه ناتو سیاسی واکنش کشور تدابیر


نظر شما :