بهای خون سردار سلیمانی و المهندس خروج تمام اشغالگران از عراق است

تعداد بازدید:۱۲۰۴
بهای خون سردار سلیمانی و المهندس خروج تمام اشغالگران از عراق است

«هادی العامری»، رئیس ائتلاف عراقی الفتح، عصر روز شنبه (۱۱ دی ۱۴۰۰) در دومین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس»، نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد.

العامری ابتدا اظهار داشت: «فتوای مرجعیت، نقش ایران و قهرمانی‌های فرماندهان نصر؛ سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عراق را از خطر داعش حفظ کرد. فرماندهان شهید حاج المندس و سردار سلیمانی و دوستان آن‌ها در یاد امت جاودان خواهند بود.» رئیس ائتلاف الفتح تأکید کرد: «کسانی که فکر می‌کنند با شهادت، حاج قاسم سلیمانی و المهندس به پایان خواهند رسید، در توهم به سر می‌برند. این فرماندهان شهید نصر بودند که عراق را از چنگال گروه‌های تروریستی آزاد کردند. آن‌ها همه چیز را فدا کردند تا عراق آزاد شود. بهای خون فرماندهان نصر، خروج تمام نیروهای اشغالگر از خاک عراق است.»

العامری اضافه کرد: «فرقی نمی‌کند که چقدر جان‌فشانی شود یا خون‌ها نثار گردد، الحشدالشعبی در راه مقاومت قوی و عزت‌مند باقی خواهد ماند. ما هرگز بر سر این سازمان با کسی تعارف نداریم. ما در راه عزت و کرامت نه آتش‌بس می‌کنیم و نه از انعطاف نشان می‌دهیم.» وی در بخش پایانی اظهاراتش همچنین تأکید کرد: «ما به هیچ عنوان حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی را نمی‌پذیریم.»

«قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از جمله شخصیت‌های سیاسی حاضر در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش بود که پس از «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح سخنرانی کرد. دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در آغاز سخنرانی خود خطاب به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: «همان‌طور که شما عراقی‌ها را دوست داشتید عراقی‌های شریف هم شما را دوست دارند. از ایران اسلامی و شهر کرمان و حاج قاسم تشکر و تقدیر می‌کنیم.»

وی افزود: «نام شهید ابومهدی المهندس، جاودانه خواهد ماند. شهیدان سلیمانی و المهندس بنیان‌گذار مقاومت بودند و به برکت آن‌ها بر داعش پیروز شدیم. الحشدالشعبی برکت شهیدان سلیمانی و المهندس است. ما امت مردان مرد هستیم نه شبه مرد! امتی که با خون فرماندهان پیروزی بر داعش به وجود آمده است، در مقابل پول کشورهای خلیج فارس سر تعظیم فرود نخواهد آورد، زیرا امت ما امت مردان است.» الخزعلی خطاب به اشغالگران و تروریست‌های آمریکایی گفت: «فرزندان مقاومت آماده‌اند تا درس‌های بیشتری به شما بدهند. اشغالگران آمریکایی باید درک می‌کردند که این مردم بزرگ نمی‌توانند این اشغال را بپذیرند. اشغالگر آمریکایی باید پیام‌های مقاومت اسلامی را درک می‌کرد؛ اما هنوز این را درک نکرده است.»

وی ادامه داد که اشغالگران آمریکایی در تلاش‌اند تا از حضور نظامی خود در عراق طفره روند و آن را توجیه کنند اما مقاومت آن‌ها را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد داست. وی خطاب به تروریست‌های آمریکایی گفت: «ما نمی‌توانیم اشغالگری را بپذیریم و شما باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت به شما دادند را می‌فهمیدید و پیام‌هایی که قهرمانان با موشک‌ها و پهپادهایشان برای شما فرستادند را به خوبی درک می‌کردید. اگر به درس‌های دیگری نیاز داشته باشید، مقاومت شما را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد کرد.»

از صبح روز شنبه، (۱ ژانویه سال ۲۰۲۲)، هزاران عراقی خود را به میدان الحریه در منطقۀ الکراده واقع در مرکز بغداد رسانده‌اند تا در راهپیمایی میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان نصر بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کنند. مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق پیش‌تر، از برگزاری تظاهرات میلیونی روز شنبه، یکم ژانویه ۲۰۲۲ رأس ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی در واکنش به جنایت فرودگاه بغداد در سال ۲۰۲۰ خبر داد و اعلام کرد که این تظاهرات میلیونی از فلکهۀ الحسنین در نزدیکی پل الجادریه بغداد شروع خواهد شد.

جمعیت عظیمی از مردم عراق از بامداد روز شنبه از بغداد و استان‌های مختلف عراق خود را به الجادریه رسانده‌اند تا در این مراسم بزرگداشت شرکت کنند. بزرگداشت فرماندهانی که در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست وقت آمریکا در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: عراق شهید سلیمانی قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سلیمانی المهندس مقاومت فرماندهان فرماندهان نصر آمریکایی


نظر شما :