رژیم صهیونیستی را مجبور به تبادل اسرا می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۲۴۰
رژیم صهیونیستی را مجبور به تبادل اسرا می‌کنیم

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با شبکۀ خبری الجزیره تأکید کرد که این جنبش، رژیم صهیونیستی را مجبور به معامله تبادل اسرا خواهد کرد. وی گفت که این جنبش، چهار اسیر صهیونیستی را در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی باید تبادل اسرا را بپذیرد.

هنیه به شبکۀ خبری الجزیره گفت که حماس، چهار اسیر صهیونیستی را در اختیار دارد و اگر این رژیم، حاضر به انجام این معامله نباشد، حماس نیز از طریق نیروهای خود، فشار را افزایش خواهد داد. هنیه آذر ماه گذشته سال ۱۴۰۰ تأکید کرد که چهار اسیر نظامی رژیم صهیونیستی نزد کتائب القسام، تا زمانی که اسرای فلسطینی آزاد نشوند، رنگ خورشید را نمی‌بینند.

جنبش حماس، پیشتر نیز، در سایۀ تعلل رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها، تصاویر چهار اسیر صهیونیست را منتشر کرد و هشدار داد که اگر اسرای فلسطینی آزاد نشوند، اسرای صهیونیستی هم رنگ آزادی را نخواهند دید. هنیه تصریح کرد: «مسألۀ اسرا در رأس اولویت‌های جنبش حماس است و این جنبش برای پیشبرد این پرونده در دو مسیر حرکت می‌کند، نخست حمایت از نبرد‌های پایداری اسرا برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه در داخل زندان‌ها و ماندن در کنار این مبارزه و دوم تلاش برای آزادی کامل آن‌ها از زندان‌های اشغالگران.»

وی با اشاره به موفقیت جنبش حماس در گذشته در آزاد کردن بیش از هزار اسیر در سند تبادل اسرای موسوم به وفاء الاحرار، تأکید کرد که این دشمن جز از روی اجبار کاری انجام نمی‌دهد و افزود: «وضعیت بعد از نبرد سیف القدس مانند قبل آن نخواهد بود. نبردی که منطقه را در مسیر پایان اشغالگری قرار داد و مناقشه تاریخی با پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین را حل کرد.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: صهیونیستی رژیم صهیونیستی جنبش جنبش حماس حماس اسیر رژیم اسرا تبادل اسرا


نظر شما :