محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۵۷۲۷ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار سلامت
تعداد بازدید:۱۱۰۶
محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود

دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز جمعه (۸ بهمن ۱۴۰۰) در حاشیۀ جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل اظهار داشت: «هدف وزارت بهداشت ایجاد دفاع در مردم و افزایش مقاومت بدنی در مقابله با سویه‌های جدید کرونا و از جمله اُمیکرون است. مؤثرترین راهکار مقابله با کرونا علاوه بر تشدید رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون است که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.»

وی افزود: «حدود ۸۹ درصد از جمعیت هدف واکسیناسیون، یک دُز و حدود ۷۹ درصد نیز دُز دوم و در استان گیلان نیز حدود ۹۵ درصد، دُز اول و ۸۵ درصد، دُز دوم را تزریق کرده‌اند. هدف ما افزایش ایمنی بدن مردم بوده است. راه دیگر مقابله با کرونا، رعایت فاصله اجتماعی است.» وزیر بهداشت تأکید کرد: «استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری خیلی مهم است و ماسک به خوبی می‌تواند جلوی ورود اُمیکرون به بدن را بگیرد. یک ماه و نیم است که تأکید داریم دُز سوم واکسن کرونا باید تزریق شود اما به‌رغم اینکه واکسن کافی در اختیار داریم اما استقبال چندان خوبی نشد و حدود ۲۵ درصد از جمعیت هدف در استان گیلان اقدام به این کار کرده‌اند. باز هم دیر نشده و از مردم می‌خواهیم که سریعاً نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.»

دکتر عین‌اللهی خاطر نشان کرد: «وقتی وارد موج ششم کرونا شدیم، مجبوریم برای پیشگیری از سرایت بیشتر بیماری، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری و نتیجۀ آن اعلام خواهد شد.» وی تصریح کرد: «مهم‌ترین مسئله در شرایط کنونیِ پیک ششم، آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است. نیروهای بهداشتی و درمانی در طول دو سال گذشته، تلاش‌های زیادی کردند اما چاره‌ای نداریم و باید به مردم خدمت‌رسانی کنیم. از نظر نیروی انسانی، امکانات و داروهای مورد نیاز، تمهیداتی اندیشیده‌ایم و امیدواریم که شدت موج ششم، زیاد نباشد اما آمادگی لازم را داریم.» وزیر بهداشت در خصوص وضعیت پرداخت فوق‌العاده خاص به نیروهای بهداشتی و درمانی گفت: «پرداخت فوق‌العاده خاص یکی از تقاضاهای نیروهای بهداشتی و درمانی است و این تقاضا از نظر ما هم مورد تأیید است اما باید منابع مالی مورد نیاز آن در سازمان برنامه و بودجه و یا در بودجۀ سال آینده، تأمین شود.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: کرونا مقابله کرونا دُز درصد دُز دُز واکسن درصد هدف واکسن مقابله


نظر شما :