ملت فلسطین شکست‌ناپذیر است

ملت فلسطین شکست‌ناپذیر است

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۹ کد : ۶۱۸۸ اخبار امنیتی اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۱۱۵
ملت فلسطین شکست‌ناپذیر است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه روز دوشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) سخنرانی کرد و به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت. دبیر کل حزب الله در آغاز سخنرانی خود به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد که «با کل احترام و عزت، باید در برابر قهرمانی‌های جوانان، زنان، کودکان و مردان فلسطین و همچنین خانواده‌های شهدای فلسطینی و مواضع قاطع آنان، بایستیم.» وی با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، معانی بسیاری درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی با خود دارد، خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب باز کرده‌اید، در توهم به سر می‌برید.» نصرالله با تأکید بر اینکه مقاومت در جنگ ۱۹۹۶ توانست به دشمن و جامعه بین‌الملل، معادله حمایت از غیر نظامیان در لبنان همراه با تداوم مقاومت را تحمیل کند، تصریح کرد، مقاومت در خاک اشغالی لبنان با دشمن صهیونیستی مبارزه کرد و سربازان اشغالگر را هدف قرار داد.

دبیر کل حزب الله درباره کشتار قانا نیز تصریح کرد: «در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه‌ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به خاطر این کشتار، محکوم کند. این موضع آمریکا و جامعه بین‌الملل بوده است … آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می‌کند که آغازگر جنگ هستند، ولی حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند، چه برسد به اینکه تحریمشان کند.»

وی در ادامه به مسائل داخلی لبنان به ویژه انتخابات پارلمانی در این کشور پرداخت و گفت: «فضایی در سفارت آمریکا و برخی از سفارتخانه‌ها و از سوی برخی طرف‌های سیاسی وجود دارد که گروه سیاسی که ما به آن منتسب هستیم، اکثریت را در پارلمان به دست خواهد آورد… به دست آوردن دو سوم [کرسیها] هدف گروه سیاسی ما نیست. این هدف منطقی و واقعی نیست. هیچیک از گروههای سیاسی نیز این هدف را واقعی و منطقی نمی‌دانند. ما معتقدیم که کشور مبتنی بر توافق و تفاهم است.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: لبنان دشمن فلسطین آمریکا صهیونیستی هدف


نظر شما :