موضع منفی جامعه جهانی در قبال فلسطین، صهیونیست‌ها را جری‌تر می‌کند

موضع منفی جامعه جهانی در قبال فلسطین، صهیونیست‌ها را جری‌تر می‌کند

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۸ کد : ۶۲۰۸ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۱۹
موضع منفی جامعه جهانی در قبال فلسطین، صهیونیست‌ها را جری‌تر می‌کند

هشام شرف وزیر امورخارجه یمن روز جمعه (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) در واکنش به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها گفت که موضع منفی جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را به ادامه این اقدامات جری‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا از المیادین، شرف همچنین گفت که ما بشدت نقض آشکار رژیم صهیونیستی در حرمت مسجد الاقصی شریف و تعدی به نمازگزاران را به شدت محکوم می‌کنیم. وزیر امورخارجه یمن تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی تشدید عامدانه تنش‌ها برای بحرانی کردن شرایط در منطقه و افزایش رویارویی در اراضی فلسطین است. پیش از این نیز دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی و نقض مکرر حرمت و قدسیت مسجد الاقصی شریف را به شدت محکوم می‌کنیم.

یورش امروز (جمعه) نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخت و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.

در پی یورش نظامیان اشغالگر و درگیری با فلسطینان بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند. هفت نفر از شهدای فلسطینی مربوط به درگیری های روزگذشته و امروز است. حال شماری از مجروحان نیز وخیم نیز گزارش شده است.

این اقدام خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخته و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد. منابع رسمی فلسطین از دستگیری دست کم ۴۰۰ فلسطینی در درگیری های اخیر خبر می دهند. ۹۰ نفر از بازداشت شدگان مربوط به درگیری های امروز است.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی

کلید واژه ها: فلسطینی صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم درگیری الاقصی مسجد الاقصی مسجد


نظر شما :