نوآوری به تولید محصولات رقابت‌ناپذیر می‌انجامد

نوآوری به تولید محصولات رقابت‌ناپذیر می‌انجامد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۲۳۱ اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۱۹
نوآوری به تولید محصولات رقابت‌ناپذیر می‌انجامد

دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در روز (۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) در جریان تودیع و معارفه رییس دانشگاه تفرش اظهار کرد: امروز، روز بلوغ علمی دانشگاه تفرش است چراکه این دانشگاه با برخورداری از هیات امنا با وجاهت علمی و تجربی بسیار بالا و هیات ممیزه با حضور اساتید ممتاز از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، بوعلی همدان و …، مستقل شد.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش با توجه به حضور بزرگانی در هیات امنا و هیات ممیزه باید تلاش بسیاری داشته باشند و کارنامه ای قوی از خود نشان دهند، گفت: اخذ مجوز ارتقا از هیات ممیزه جدید دانشگاه بسیار دشوار خواهد بود چراکه استانداردها در این هیات بالاست و باید قدردان این موقعیت بود.

زلفی گل تصریح کرد: اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تفرش باید نشان دهند که شایسته این استقلال هستند. انتظارات بسیاری از این مجموعه علمی می رود و این امر وظایف اساتید دانشگاه را دوچندان می کند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان تفرش برای توسعه دانشگاه تاکید کرد و گفت: امید است که ریاست جدید دانشگاه نقش کلیدی در وحدت سه منطقه تفرش، آشتیان و فراهان ایفا کند و در واقع انتظار می رود که دانشگاه تفرش به نماد وحدت این سه منطقه که مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاستمداران و ادبیان و …است، تبدیل شود، این سه منطقه با وجود نداشتن صنایع خاص به دلیل عرضه سرمایه های انسانی و نمادین بزرگ به کشور بسیار شناخته شده هستند و امید است که این اتصال سه گانه احیا و حفظ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبات امروز هیات امنای دانشگاه تفرش، افزود: بخشی از اراضی دانشگاه در اختیار پردیس فناوری قرار می گیرد و وزارت علوم در اولین فرصت مجوز پردیس را صادر می کند. در این خصوص حتماً باید از مراکز نوآوری موفق همچون مرکز نوآوری دانشگاه شریف بازدید و از تجربیات آنها استفاده شود و با توجه به علاقمندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بستر و پتانسیل موجود در اطراف دانشگاه تفرش، می توان مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان را در این شهرستان توسعه بخشید که قطعاً این امر مهاجرت معکوس را رقم می زند.

زلفی گل بیان کرد: در شرکت های دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول براساس نوآوری است، می توان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد چراکه به کمک نوآوری محصولی تولید می شود که دانش آن در اختیار دیگران نیست و اقدامی منحصر به فرد شکل می گیرد و بازار در اختیار تولیدکنندگان این محصول قرار می گیرد، البته در کشور قانون مالکیت فکری وجود ندارد که این امر می تواند ذبح نوآوری و خلاقیت را به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه تفرش تفرش هیات هیات ممیزه علمی نوآوری سه سه منطقه


نظر شما :