روز قدس در حالی فرا می رسد که حوادث بزرگی بر قدس می گذرد

روز قدس در حالی فرا می رسد که حوادث بزرگی بر قدس می گذرد

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۳ کد : ۶۳۰۷ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۹۳۱
روز قدس در حالی فرا می رسد که حوادث بزرگی بر قدس می گذرد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز سه شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مراسم منبر قدس گفت: روز جهانی قدس روزی جاودان و ثابت در حافظه نسلهاست. روز قدس در حالی فرا می‌رسد که حوادث بزرگی بر قدس می‌گذرد.

وی افزود: عملیات قهرمانانه در رانه باختری و داخل اراضی اشغالی، تاکیدی بر گزینه مقاومت است و اینکه این گزینه ملت ماست. عملیات قهرمانانه به مثابه روحی است که در ملت ساری و جاری است و گزینه‌ای راهبردی برای آزادی و حق بازگشت و نماز خواندن در مسجدالاقصی است.

هنیه از این عملیات‌ها به عنوان عاملی برای مهم شدند کرانه باختری و مبارزان آن در معادله نبرد با رژیم صهیونیستی و برقراری توازن در این نبرد نام برد و افزود: موج جدیدمقاومت تاکیدی بر این است که مساله قدس و مسجدالاقصی و حق بازگشت و آزادی اسیران روی میز مذاکرات رقم نمی‌خورد.

رئیس دفترسیاسی حماس تاکید کرد: عادی سازی با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با آن از سوی برخی رژیم‌های عربی به مثابه تشویق اشغالگران برای سرعت دادن به رقم زدن سرنوشت مسجدالاقصی است.

هنیه گفت: ما بر ضرورت دست برداشتن از تحرکات عادی سازی تاکید داریم زیرا به زیان منطقه و کشورهای عربی و قدس و مسجدالاقصی است. اشغالگران حضور خود را از طریق توافقات عادی سازی مشروعیت می‌دهند و طرح‌هایشان را برای نابودی مساله فلسطین دنبال می‌کنند.

وی افزود: اشغالگران از مشغول بودن دنیا به جنگ روسیه و اوکراین بهره برداری می‌کنند و به دنبال پیاده کردن طرح‌های خود در قبال قدس و مسجد الاقصی هستند. ملت ما در همه جا طرح اسرائیلی در قبال مسجدالاقصی را طی روزهای گذشته به شکست کشاندند.

هنیه گفت: آنچه در قدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، شدید بودن نبرد میان ما و اشغالگران صهیونیست را نشان می‌دهد. این رویارویی در مسجدالاقصی تاکیدی بر این است که همه تلاش‌ها برای مهار ملت فلسطین شکست خورده است. تحولات رخ داده، شکست تحرکات علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه را نشان داد.

وی افزود: غزه که پیروزی بزرگی در نبرد شمشیر قدس رقم زد، تاکید کرد که دور از نبرد قدس نیست. غزه تاکید کرد که نمی‌توان در قبال عبور از خطوط قرمز در قدس و مسجدالاقصی ساکت ماند. امنیت و ثبات در منطقه تا زمانی که ملت فلسطین حقش، مسجدالاقصی و قدس و کشورش را به طور کامل به دست نیاورد، در کار نخواهد بود. به همه طرف‌ها می‌گوییم که ملت و امت ما تغییر ماهیت مسجدالاقصی را نخواهد پذیرفت و همه طرح‌های یهودی سازی و تقسیم و شهرک سازی را به شکست خواهیم کشاند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: عبور دشمن از خطوط قرمز و ارتکاب هرگونه حماقت، نبرد را به نبردی منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: قدس قدس مسجدالاقصی مسجدالاقصی نبرد ملّت تاکید اشغالگران


نظر شما :