امیدواریم از راه‌ دیپلماتیک با اوکراین به توافق برسیم

امیدواریم از راه‌ دیپلماتیک با اوکراین به توافق برسیم

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۶۳۰۸ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۲۲
امیدواریم از راه‌ دیپلماتیک با اوکراین به توافق برسیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند با وجود «ادامه عملیات نظامی»، از راه‌های دیپلماتیک با اوکراین به توافق برسد.

پوتین با تأکید بر لزوم ادامه مذاکرات استانبول، خاطرنشان کرد که مذاکرات بین هیأت‌های روسیه و اوکراین در استانبول به «یک پیشرفت جدی» دست یافته است.

رئیس جمهور روسیه خطاب به گوترش گفت: می‌دانم که شما چقدر نگران عملیات نظامی ما هستید، اما مشکل اوکراین پس از کودتای ۲۰۱۴ علیه دولت کی‌یف به وجود آمد.

وی افزود: منشور سازمان ملل اساس روابط بین‌الملل است، نه قوانین و اسنادی که توسط برخی برای تامین منافع آنها نوشته شده است.

پوتین وضعیت ماریوپل را دشوار و تراژیک توصیف و اعلام کرد که بیش از ۱۳۰۰ سرباز اوکراینی در ماریوپل تسلیم شدند.

دبیرکل سازمان ملل هم گفت: ما نگرانی خود را در مورد نقض حقوق بشر ابراز می‌کنیم و تحقیقات در این زمینه لازم است، اما اکنون نیاز فوری به باز کردن کریدورهای بشردوستانه با حمایت همه طرف‌های درگیر وجود دارد.

گوترش در ادامه خواستار تشریک مساعی سازمان ملل، صلیب سرخ، روسیه و اوکراین برای تخلیه غیرنظامیان از نیروگاه آزوفستال شد و تصریح کرد: ما آماده‌ایم از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و با طرف‌های روسی و اوکراینی همکاری کنیم.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

کلید واژه ها: روسیه سازمان سازمان ملل اوکراین ملل ادامه وجود


نظر شما :