امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس معامله نمی‌کند

امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس معامله نمی‌کند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۹ کد : ۶۳۲۰ اخبار امنیتی اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۸۵
امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس معامله نمی‌کند

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در ابتدای جلسه علنی روز شنبه (۱۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، گفت: راهپیمایی باشکوه ملت خداجوی ایران در روز قدس T بیانگر آن بود که آتش فروزان آرمان قدس شریف در دلهای مردم روشن تر از هر زمان دیگر است. امت اسلامی با حضور خود در خیابانها و سردادن شعار آزادی فلسطین اتحاد خود را در برابر اشغالگران جنایتکار صهیونیستی نشان دادند و به تمام عدالت‌جویان عالم نابودی قریب الوقوع غده سرطانی رژیم صهیونیستی را وعده دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمان، فلسطین روزهای متفاوتی را سپری می‌کند، مقاومت مثال‌زدنی مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را در مواجهه با این مخالفت گسترده مردمی درمانده کرده است و همه تلاش‌های نظام سلطه را برای عادی‌سازی حیات سیاسی این رژیم جعلی تحت شعاع قرار داده است.

وی تاکید کرد: امت اسلام بر سر آرمان قدس شریف معامله نخواهند کرد و به هدف آزادسازی قدس شریف خواهد رسید.

قالیباف در ادامه با اشاره به روز کار و کارگر گفت: روز جهانی کار و کارگر را به همه کارگران زحمتکش و شریف ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم. کارگران محور اساسی توسعه و آبادانی کشور هستند و قدردانی از زحمات آنان فقط با تامین عادلانه حقوق، تضمین نیازهای معیشتی، طراحی نظام تامین اجتماعی فراگیر و مسئولیت‌پذیر ممکن است.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا امنیت مالی برای کارگران را در بودجه ۱۴۰۱ برقرار کنیم و همراه با تصویب قوانین تسهیل کننده کسب و کار در جهت تأمین مطالبات به حق کارگران قدم برداریم. در ادامه مسیر نیز از آنجا که رویکرد این مجلس حمایت قانونی از فعالیت‌های تولیدی و مبارزه با بالابردن هزینه فعالیت‌های غیرمولد است، تلاش خواهیم کرد حمایت قانونی از کارگران را با مشارکت خود کارگران تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه، مطالبات و دغدغه‌های کارگران به عنوان سیاست محوری مدنظر قرار می‌گیرد.

تبریک روز ملی خلیج فارس

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: این روز را به مردم شجاع و میهن دوست ایران و به عموم مجاوران خلیج همیشه فارس و تمام دریادلان شجاع نیروی دریایی ارتش و سپاه که در همه این سال‌ها نقش بی‌بدیل در تامین امنیت منطقه داشتند، تبریک و تهنیت عرض می گویم.

وی با اشاره به درگذشت نادر طالب زاده گفت: همچنین درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد، انقلابی و مستندساز سالهای پرافتخار دفاع مقدس، حاج نادر طالب زاده، موجب تاثر و تعلم ما شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و شاگردان و همه مجاهدان جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت می‌گویم.

قالیباف با اشاره به نهم اردیبهشت ماه که مصادف با سالروز تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا است، عنوان کرد: این روز را هم به همه منتخبین مردم در این نهاد تبریک می‌گویم.

برای مجوز یک کسب و کار ساده، نباید کفش آهنی پوشید

وی درباره تصویب نهایی قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان گفت: این قانون ریل گذاری لازم برای شکستن انحصارات شغلی و پایان دادن به دوران تاریک رانت‌های شغلی و امضاهای طلایی را فراهم می‌کند. در صورت اهتمام دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون، برای گرفتن مجوز یک کسب و کار ساده، نیازی به پوشیدن کفش آهنی و بالا و پایین رفتن از پله‌های ادارات دولتی نیست.

رییس مجلس تاکید کرد: همچنین با اجرای این قانون، سرنوشت شغلی یک جوان به امضاء یک مدیر دولتی گره زده نخواهد شد. االبته جدیت وزارت امور اقتصاد و داریی در اجرای قانون اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، مخصوصاً گزارش های پیگیرانه رسانه ملی دراجرای این قانون، نقش موثری در فراهم شدن زمینه حقوقی حذف مجوزهای زائد در بهبود فضای صدور مجوزهای کسب و کار در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف از کمیسیون جهش تولید مجلس خواست نظارت بر اجرای دقیق این قانون را در دستور کار جدی خود قرار دهد و گزارش پیگیری نظارت خود را در صحن مجلس ارائه کند.

رییس قوه مقننه در ادامه گفت: خاضعانه مراتب سپاس و قدردانی خود و نمایندگان محترم مجلس را از لطف رهبر معظم انقلاب اعلام می دارم که بار دیگر برآیند کلی عملکرد مجلس را تایید فرمودند که این قطعاً مدال افتخاری برای مجلس است و باعث ثابت قدمی بیشتر مجلس در انجام وظایف خود خواهد شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ضروری است که خود و دیگر همکارانم تذکر دهم که از این پس بار مسئولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس دادند، بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است. همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش رو را در جهت حل مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل گذاری دقیق و نظارت موثر راه را برای موفقیت دولت محترم در جهت کارآمدی بیشتر، برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.

منبع خبر: خبرگزاری العالم

کلید واژه ها: مجلس رییس مجلس مجلس شورای مجلس شورای اسلامی قانون کار کسب کار اسلامی شورای اسلامی رییس مجلس شورای اسلامی


نظر شما :