نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران، چین و پاکستان

نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران، چین و پاکستان

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۹ کد : ۶۴۱۶ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۲۰
نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران، چین و پاکستان

روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، در نشست هم‌اندیشی با حضور امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و مشارکت معاونین اقتصادی و کنسولی و نیز مسئولین ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارت شرکت کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استماع نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خواند و با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، به تشریح آخرین وضعیت روابط تهران - پکن و رویکرد کشورمان در اجرای نقشه راه روابط با چین پرداخت.

امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین نیز در این نشست، ضمن قدردانی از توجه وزیر امور خارجه به نقش مجلس و نمایندگان مردم در نظارت بر جریان اصلی روابط سیاسی به ویژه روابط جمهوری اسلامی ایران با چین، بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین از روند روبه رشد روابط همه‌جانبه با چین تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به تشریح جنبه‌های مختلف روابط اقتصادی کشورمان با چین و پاکستان و آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان پرداخت و به سوالات نمایندگان مجلس در این خصوص پاسخ داد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: چین ایران چین پارلمانی ایران چین دوستی پارلمانی ایران چین روابط ایران پارلمانی ایران دوستی پارلمانی ایران گروه دوستی پارلمانی ایران خارجه


نظر شما :