نقش نخبگان در خودکفایی نیرو‌های مسلح

نقش نخبگان در خودکفایی نیرو‌های مسلح

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۹ کد : ۶۴۶۲ اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۵۵
نقش نخبگان در خودکفایی نیرو‌های مسلح

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، با اشاره به اهمیت حضور نخبگان در نیرو‌های مسلح اظهار داشت: در هر دوره تعداد قابل توجهی از نخبگان وظیفه در سطح ارتش و نیرو‌های مسلح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را تحت مفاد آموزشی ویژه طی می‌کنند.

وی افزود: در این دوره‌ها افراد در طول سه هفته با احتساب میزان اهمیت و ضرورت با نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی و سلاح‌ها، تجهیزات، مأموریت‌ها و سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند و همچنین نسبت به رزم مقدماتی و توانمندی‌های ارتش در زمین، هوا و دریا آگاهی می‌یابند.

دریادار سیاری گفت: از دوره‌های آموزشی نخبگان وظیفه بازخورد‌هایی گرفته شده که بیانگر اثربخشی و ارزشمندی این دوره‌هاست؛ بسیاری از این عزیزان تجربه حضور خود را به‌صورت دلنوشته‌هایی تأثیرگذار به رشته تحریر درآوردند که مجموعه این آثار در ارتش در قالب کتاب منتشر شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به توانمندی و بهره‌گیری از ظرفیت استعدادی نخبگان وظیفه گفت: حضور این عزیزان در نیرو‌های مسلح می‌تواند بسترساز ارتقای سطح فناوری در سطوح مختلف نیرو‌های مسلح باشد.

دریادار سیاری نقش جوانان نخبه را در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و ارزنده توصیف و عنوان کرد: ساخت، تأمین و به‌روزرسانی بسیاری از قطعات فنی هواپیماها، تانک‌ها و نفربرها، سامانه‌های پدافندی و شناور‌ها و… توسط همین جوانان مستعد و متخصصان زحمتکش کادر در دوران دفاع مقدس محقق شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: بسیاری از ابتکارات و خلاقیت‌ها توسط جوانان عزیز در دوران دفاع مقدس انجام شد که نمونه بارز آن، ساخت پل خیبر در دوران دفاع مقدس است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: از دوره‌های آموزشی نخبگان وظیفه بازخورد‌هایی گرفته شده که بیانگر اثربخشی و ارزشمندی این دوره‌ها است؛ بسیاری از این عزیزان تجربه حضور خود را به‌صورت دلنوشته‌هایی تأثیرگذار به رشته تحریر درآوردند که مجموعه این آثار در ارتش به کتاب تبدیل شده است. نخبگان وظیفه در این کتاب درباره آشنایی با موضوعات رزمی، تهدیدشناسی، آینده‌شناسی و ضرورت پژوهش جهت ارتقای توانمندی مطالبی را عنوان کرده‌اند.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع مقدس

کلید واژه ها: ارتش کننده ارتش هماهنگ کننده ارتش معاون هماهنگ کننده ارتش نخبگان نخبگان وظیفه دوره وظیفه نیرو نیرو مسلح


نظر شما :