سندموافقتنامه کریدوربین المللی خلیج فارس-دریای سیاه نهایی شده است

سندموافقتنامه کریدوربین المللی خلیج فارس-دریای سیاه نهایی شده است

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۸ کد : ۶۵۱۴ اخبار ملی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۳۳
سندموافقتنامه کریدوربین المللی خلیج فارس-دریای سیاه نهایی شده است

وزیر امور خارجه به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد: امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاری‌ها شود.

لازار کومان سکو، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه که در تهران بسر می‌برد روز (یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت‌های وسیع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و از جمله توانمندی‌های ایران در حوزه‌های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» اشاره کرد و آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسائی زمینه‌های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه همچنین به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و اظهار امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاری‌های تجاری و ترانزیتی مابین جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه شود.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز ضمن تشکر از وزیر امور خارجه برای این ملاقات و نیز حمایت از برگزاری کنفرانس بین المللی تهران، جمهوری اسلامی ایران را از فعال‌ترین «شرکای گفتگوی» سازمان برشمرد و اظهار اطمینان کرد در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاری‌های گسترده‌تر و مستحکم‌تر فراهم گردد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های سازمان در سه دهه گذشته ارائه و به تاثیرات منفی بحران اوکراین بر فعالیت‌های جاری سازمان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه درگیری‌ها در اوکراین، مجدداً بر اهتمام و آمادگی کشورمان برای ارتقا سطح همکاری با سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای سیاه تاکید و برای کنفرانس بین المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.

یادآوری می‌شود، کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش‌های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: همکاری سازمان همکاری دبیرکل سازمان همکاری همکاری اقتصادی همکاری اقتصادی دریای همکاری اقتصادی دریای سیاه سازمان دبیرکل سازمان ایران سازمان سازمان همکاری اقتصادی


نظر شما :