حضور نماینده اعزامی از دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در دانشگاه عالی دفاع ملی

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۷ کد : ۶۶۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۹۹
روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶خانم سرگرد بابالیکوا داناگول به نمایندگی از سوی دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در دانشگاه عالی دفاع ملی حضور یافته و ضمن ملاقات با مسئولین این دانشگاه از بخش‌های مختلف دانشگاه عالی دفاع ملی نیز بازدید نمود.
حضور نماینده اعزامی از دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در دانشگاه عالی دفاع ملی

روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ خانم سرگرد بابالیکوا داناگول به نمایندگی از سوی دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در دانشگاه عالی دفاع ملی حضور یافته و ضمن ملاقات با مسئولین این دانشگاه از بخش های مختلف دانشگاه عالی دفاع ملی نیز بازدید نمود.

در این سفر که بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت دفاع قزاقستان و ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، سرگرد داناگلو با رئیس دانشکده پیامبراعظم (ص) ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه عالی دفاع ملی ملاقات و با فعالیت های دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی آشنا شده و اطلاعاتی را در خصوص برگزاری همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی که قرار است سال آینده به میزبانی دانشگاه عالی دفاع ملی و با حضور اندیشمندان و مراکز مطالعاتی داخلی و خارجی برگزار گردد دریافت نمود. در ادامه جلسه نماینده اعزامی دانشگاه دفاع ملی قزاقستان توضیحاتی را در خصوص روابط فی مابین دو کشور در طول سال‌های اخیر و همچنین دانشگاه دفاع ملی قزاقستان ارائه نمود.

خانم سرگرد داناگول که استاد زبان فارسی دانشگاه دفاع ملی قزاقستان نیز می باشد، در ادامه این بازدید یک روزه خود، در مدرسه حکمرانی نیز حضور یافت و ضمن ملاقات با مسئولین مدرسه در یکی از کلاس هایی که ویژه بانوان مسئول دولتی تشکیل شده بود حضور یافت.

خانم داناگول فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فارابی قزاقستان بوده و تاکنون چندین مقاله به زبان فارسی منتشر نموده که عناوین برخی از آنها عبارت است از: آموزش زبان به یک قزاقی یکی از اولویت‌های سیاست دولت است، روش های آموزش دانشجویان در دانشگاه های نظامی، و تاریخ اصطلاحات مشترک نظامی در زبان قزاقی.

کلید واژه ها: دانشگاه دفاع دانشگاه دفاع ملی قزاقستان دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه دفاع ملی عالی دفاع دفاع ملی


( ۴ )

نظر شما :