اعطای دکترای افتخاری به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۳ کد : ۶۶۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۴
روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با حضور خانواده‌های شهدا در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و طی آن مدرک دکترای افتخاری به خانواده های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعطا گردید.
اعطای دکترای افتخاری به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

روز چهارشنبه مورخه ۱۴/‏۱۰/‏۱۴۰۱‬ اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با حضور خانوادههای شهدا در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و طی آن مدرک دکترای افتخاری به خانواده های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعطا گردید.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در این رابطه اظهار داشت: دانشگاه دفاع ملی بالاترین مرجع علمی در حوزه علوم راهبردی در جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس سیاست‌های جذب و پذیرش دانشجو سعی شده تا دانشجویان از میان نخبگان لشگری و کشوری انتخاب شوند. وی تصریح کرد: از میان دانشجویان برجسته و چهره‌های ماندگار این دانشگاه سردار سپهبد شهید سلیمانی دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۴ دکتری رشته مدیریت راهبردی و همچنین جمال جعفر آل ابراهیم مشهور به ابومهدی المهندس دانشجوی ورودی سال ۹۷ دکتری رشته مدیریت راهبردی این دانشگاه بودند.

دکتر احمدی مقدم افزود: سردار سلیمانی پس از گذراندن دوره نظری و ورود به پژوهش بنا به نیاز کشور در سطح کلان و ملی و بر اساس فرمایشات رهبری و فرمانده کل قوا فرصت ادامه تحصیل نیافتند و ماموریت خود را دنبال کردند. لذا بر اساس مصوبات شورای آموزش دانشگاه شرایط تحصیلی برای ایشان محفوظ مانده بود تا پس از اتمام ماموریت تحصیل خود را تکمیل نمایند که این فرصت فراهم نشد و ایشان به شهادت رسیدند. سردار احمدی مقدم ادامه داد: مدارک دکترای افتخاری این دانشگاه به شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس کاری ناچیز است در مقابل جهاد و شهادت آن دو بزرگوار که آنان در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند.

وی همچنین افزود: ابومهدی المهندس نیز در چنین شرایطی قرار داشت. لذا این دو شهید بزرگوار که در حوزه راهبردی صاحب مکتب بوده و نقش آنان در جایگاه کشور و عرصه بین‌الملل مشهود می‌باشد با نظر دانشگاه دفاع ملی و با موافقت وزارت علوم دانش نامه دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی به این شهیدان بزرگوار اعطا شده گرچه این مدرک در مقابل ایثار آن دو فرمانده کاری ناچیز است. زیرا آنها در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند اما این اقدام انجام وظیفه دانشگاه و وزارت علوم است. امید به اینکه دانشگاهیان کشور و پیشگامان مقاومت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام آن را سرلوحه خویش قرار دهند. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: دانشگاه سلیمانی راهبردی مدیریت راهبردی رشته مدیریت راهبردی المهندس ابومهدی المهندس ابومهدی ملی دفاع ملی


( ۲ )

نظر شما :