سخنرانی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه در دانشگاه عالی دفاع ملی

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۴ کد : ۶۶۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۸
سرلشگر محمود علی عباس جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ در رأس هیئتی ۵ نفره به همراه رئیس آکادمی عالی نظامی آن کشور وارد دانشگاه عالی دفاع ملی شده و در دانشکده بین الملل پیامبر اعظم(ص) به سخنرانی پرداخت.
سخنرانی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه  در دانشگاه عالی دفاع ملی

سرلشگر محمود علی عباس جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ در رأس هیئتی ۵ نفره به همراه رئیس آکادمی عالی نظامی آن کشور وارد دانشگاه عالی دفاع ملی شده و در دانشکده بین الملل پیامبر اعظم (ص) به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن تشکر از رئیس ستادکل نیروهای مسلح ج. ا.ایران و نیز رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: اینجا دانشگاهی است که تحقیقات علوم نظامی را در برگرفته و به نوعی از بهترین دانشگاه ها محسوب می گردد. وی با اشاره به فرمایش پیامبر عالی مقام اسلام (ص) که فرمودند «بخوان»، اضافه نمود: ما با علم است که می توانیم بر دشمنان پیروز شویم و به سطوح عالی نظامی نائل شویم و دشمن و تروریسم را شکست دهیم. وی در ادامه اظهارات خود بیان داشت: ما کجای دنیا هستیم؟ ج. ا.ایران نقش اساسی در جهان دارد. از اول انقلاب اسلامی ایران، جهان در حال تغییر بود. بعد از فروپاشی شوروی و ایجاد ناتو، آمریکا و ناتو به نوعی قدرت های اول جهان شدند، اما ایران از جمله کشورهایی بوده است که نقش محوری در هندسه نظم جدید جهانی داشته است. وی همچنین اظهار داشت: ما برنامه جهانی را به هم ریخته ایم و این نشان از قدرت ارتش سوریه و نقش سازنده ج. ا.ایران در سوریه دارد و نقش ج. ا.ایران در مبارزه با تروریسم غیرقابل انکار است. وی افزود: ما در قلب تغییر جهانی هستیم. از لحاظ ژئوپلتیک، بر اساس نظریه های علمی نظامی، ان شاءالله عامل مؤثر در نظم نوین خواهیم بود. ما نباید مهره شطرنج در دست دیگران باشیم.

وزیر دفاع سوریه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام داشت: غرب و آمریکا درصدد هستند کشورهایی را که تولید علم می کنند، نظیر ایران که در علوم مختلف پیشرفت کرده است، متوقف کنند. وی ادامه داد: ج. ا.ایران در ساخت پهپاد سرآمد است و ساخت پهپاد واقعاً صاعقه ای بر سر آمریکا بود. وی افزود: پیروزی های ارتش ج. ا.ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف به ما درس می دهد تا قدرت خود را درک کنیم و در منطقه و جهان اثربخش باشیم.

جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اظهار داشت: بعد از سال ۲۰۰۰ جهان تغییر کرد و ترتیب نیروهای جهان به تعداد قدرت های جهان تبدیل شد و ج. ا.ایران، هند، چین و روسیه در نظم قدرت های جهانی ظهور کردند. وی ادامه داد: اگر ما با هم همکاری کنیم دشمن و استعمار را شکست می دهیم. وی اضافه کرد: ج. ا.ایران توانست از فرصت تحریم بهره ببرد؛ لذا نیاز ما در اختراع است. این جمله درستی است که ج. ا.ایران توانست از سوریه هم حمایت کند.

سرلشگر محمود علی عباس در خصوص نظم جدید جهانی گفت: ان شاءالله ما بنای نظم جدید را خواهیم گذاشت. ج. ا.ایران تمام قدرت های مورد نیاز برای این کار را دارد. ایران سرشار از خیر است. فرماندهی شجاع، ساختار سیاسی استوار، سنگ‌بنا و حامی اکثر کشورها از جمله سوریه شده است. وی ادامه داد: ان شاءالله با تدابیر رهبر معظم انقلاب و راهنمایی های رئیس جمهور بشار اسد بتوانیم با اتحاد علیه تحریم های اعمال شده موفق شویم و منافع خود را تأمین و تضمین کنیم و ان شاءالله فرماندهانی باکفایت باشیم؛ با این وضعیت، جنگ در هر سطحی که باشد ما پیروز خواهیم بود.

وی در بخش پایانی اظهارات خود با آرزوی توفیق برای دانشگاه و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: این دانشگاه و دانشگاه دفاعی راهبردی سوریه ان شاءالله این همکاری ها که به نفع دو کشور است را ادامه خواهند داد. وی ادامه داد: ما می توانیم برخی از پژوهش های علمی علوم نظامی را انجام دهیم که در حوزه نظامی و غیرنظامی برای پیشرفت دو کشور مناسب است.

جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در پایان این مراسم و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم در پاسخ به این سوال که واکنش ارتش سوریه به افراطی ترین دولت رژیم صهیونیستی چیست، اعلام داشت: شکی نیست که دولت افراطی کنونی در رژیم صهیونیستی قبل از اینکه دشمن جهان باشد، دشمن خودش است و ما با قدرت و توان مناسب با این افراط‌گرایی مقابله خواهیم کرد.

وی پیش از ترک دانشگاه عالی دفاع ملی در دفتر یادبود این دانشگاه نوشت: در جایگاههای علم و دانش، مغزهای سرشار از معرفت، سرافراز و سربلند بوده و بر مسندهای دانش شکوفهها شکفته میگردد. امیدوارم این دانشگاه تبدیل به جایگاهی مهم در دانش و پیشرفت برای آینده جمهوری اسلامی ایران گردد و ما بتوانیم دست به دست هم در جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه عالی نظامی، به نمایندگی از کشور جمهوری عربی سوریه در همه زمینههای علمی، در جهت خدمت به کشورهایمان و سراسر جهان، همکاری نماییم.

پیش از این سخنرانی، سرتپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه با تبریک حلول ماه مبارک رجب، حضور هیئت سوری در دانشگاه عالی دفاع ملی را خوشامد گفته و اظهار داشت: ما در ج. ا.ایران همواره بر استحکام روابط برادرانه بین دو کشور دوست و برادر می کوشیم و بر تقویت و رشد پیوندهای دوستی و برادری در همه زمینه ها تاکید می نمائیم. وی ادامه داد: همانگونه که ج. ا.ایران در کنار حکومت و مردم سوریه در مسیر مبارزه با تروریست ایستاد، این مسیر را ادامه خواهد داد و ج. ا.ایران از هیچ پشتیبانی و حمایتی در تمام زمینه ها دریغ نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: ارتش سوریه دستاوردهای شگرفی در زمینه مقابله با تروریسم و با فتنه بزرگ به دست آورده که تمامی این دستاوردها، نتیجه راهبرد صبر و حوصله مداوم و روح مقاومت و مبارزه ای است که فرماندهی و ارتش و مردم سوریه نسبت به آن متمایز هستند، به نحوی که ۱۰ سال قتل و نابودی و آوارگی، سوریه را از ادامه مقاومت باز نداشت.

سرتیپ احمدی مقدم با اشاره به نقش آمریکا، صهیونیست ها، غرب و ارتجاع برای کنار زدن سوریه از میدان و حذف سوریه از معادلات منطقه اظهار داشت: تمامی این کشورها کلیه ابزارهای تروریستی خود را به کار گرفتند، اما سوریه توانست دشمن را شکست دهد و نقشه آنها را برآب نماید. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به نقش رهبر معظم انقلاب و راهنمایی‌های حکیمانه ایشان و مجاهدت های میدانی سردار سلیمانی اشاره کرد که در کنار و همراه آقای بشار اسد رئیس جمهور قرار داشتند.

وی در پایان با ذکر این مطلب که دانشگاه عالی دفاع ملی، پایگاه و مرکزی برای تقویت و توسعه روابط مشترک بین دو کشور است ابراز امیدواری کرد که این دیدار مقدمه مشارکت و همکاری علمی پژوهشی بین این دانشگاه و آکادمی عالی نظامی راهبردی و سایر مراکز دانشگاهی دفاعی سوریه باشد.

کلید واژه ها: سوریه ارتش سوریه ایران ج ا ایران ا ایران اسلامی ایران دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع ملی


( ۲ )

نظر شما :