سخنرانی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۶۶۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۴
سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی که در مشهد مقدس برگزار شده بود شرکت و با تبریک ایام ماه رجب به شرکت کنندگان در این دوره، به اهمیت مأموریت و رسالت دانشگاه عالی دفاع ملی اشاره و تأکید نمود که برای آنکه بتوان این ظرفیت‌ها را عملیاتی نمود بایستی بر روی اراده خودمان متمرکز شویم.
سخنرانی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی  در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه

سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدیمقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی روز دوشنبه مورخه ۱۰/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی که در مشهد مقدس برگزار شده بود شرکت و با تبریک ایام ماه رجب به شرکت کنندگان در این دوره، به اهمیت مأموریت و رسالت دانشگاه عالی دفاع ملی اشاره و تأکید نمود که برای آنکه بتوان این ظرفیتها را عملیاتی نمود بایستی بر روی اراده خودمان متمرکز شویم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این مطلب که نمودارها و آمارها میتوانند گذشته را ناموفق و امروز را موفق نشان دهند اضافه نمود میتوان به کم بسنده نمود و بیشتر حرف زد؛ همانطور که قرآن کریم میفرماید عده ای هستند که دوست دارند به خاطر عمل انجام نداده مورد ستایش و مدح قرار گیرند؛ در حالیکه بهتر آن است که دنبال کار بیشتر باشیم و مزد این تلاش را از خدا طلب کنیم و بهتر است در خندق جنگ باشیم تا در عافیت.

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جنگهای متنوعی که دشمن انجام میدهد را غیرمتوقع نمیدانیم و هرچه جلوتر میرویم، دشمن توان مادی و امکانات خود را بیشتر میکند؛ این به معنی آن است که ما رشد کرده‌ایم و دشمن دیگر با توان گذشته نمیتواند به مقابله با ما بیاید و لذا باید هر روز خود را قویتر کنیم و این بشارتی است بر اینکه ما پیشرفت کردهایم و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) هم در اینباره فرمودند: اگر ۴۴ سالی که از انقلاب گذشته را به صورت منحنی ترسیم کنیم، میبینیم که ما رو به صعود هستیم و دشمن رو به افول.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه تمدن یعنی مرجعیت، و اینکه در قله قرار گرفتن نیاز به همت و اراده دارد، اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در سال ۱۳۷۳ پیریزی تمدن اسلامی را برای این دانشگاه اعلام فرمودند، ابتدا موضوع کمی عجیب به نظر میآمد و قبل از آن هم تکرار نشده بود و این چشم انداز در شرایطی ترسیم شد که دانشگاه در حال تشکیل هسته مرکزی خود بود. وی اضافه نمود: ما برای ساخت این تمدن، نیاز به تقویت بنیههای خود در جهات مختلف از جمله بنیه علمی مدیران کشور داریم و باید با تربیت مدیران راهبردی، خود را به جایگاهی که وعده داده شده برسانیم و ارکان این تمدنسازی را فراهم کنیم تا تمدن اسلامی به عنوان مرجعیت جهان تعیین شود. وی با اشاره به انتظارات زیادی که از مدرسه حکمرانی به عنوان بازویی برای رهبری و ابزاری برای دستیابی به آن هدف بزرگ وجود دارد، اضافه نمود باید تلاش کنیم انتظارات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در تصمیمات و اصلاح راهبردها و سیاستهای کشور و نظام ارزیابی کشور در تربیت مدیران راهبردی را اعمال کنیم.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی نمود اضافه نمود تمدن عالی رئیس دانشگاه عالی


( ۶ )

نظر شما :