امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه عالی دفاع ملی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص)

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۶۶۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۱
روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در رأس هیئتی متشکل از معاونین و مسئولین این دانشگاه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص) دیدار نمود. این ملاقات که در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص) صورت گرفت با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه عالی دفاع ملی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص) ادامه یافت.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه عالی دفاع ملی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص)

روز دوشنبه مورخه ۱۰/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در رأس هیئتی متشکل از معاونین و مسئولین این دانشگاه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) دیدار نمود. این ملاقات که در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) صورت گرفت با امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه عالی دفاع ملی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) ادامه یافت.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به اینکه نظریه کلی حکومت ما اسلامی است اما در حوزه اجرایی به علوم وارداتی و غربی وابستگی داریم، تصریح کرد: همین وابستگی منجر به ایجاد تداخل میان نظریه کلی حکومت و نظریه‌های اجرایی وارداتی شده که در بلندمدت منجر به ایجاد ناهماهنگی در جامعه می‌شود. وی با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب در پی تاسیس حکومت اسلامی است، گفت: در همین راستا یکی از مأموریت‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مجموعه دانشگاهی، پی‌ریزی مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است، بدون شک این مأموریت با ارتباط و تعامل علمی قوی میان حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد. سردار احمدی مقدم همچنین خاطرنشان کرد: منبع اصلی حکومت اسلامی قرآن و سنت رسول الله (ص) است و حکومت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه، قرآن و سنت شکل گرفته است؛ از همین جهت ما با همکاری مدرسه عالی فقاهت به دنبال تولید نظریه‌های کاربردی بر اساس اصول دین اسلام در حوزه اجرایی حکمرانی هستیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانیم از میزان آشفتگی‌های جامعه بکاهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) نیز در این جلسه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه توسعه روابط و همکاری‌های علمی پژوهشی میان طرفین است. وی افزود: تقویت بیشتر ارتباطات علمی و پژوهشی و توجه به رعایت منافع مشترک طرفین از محور‌های اصلی این تفاهم نامه است. وی همچنین گفت: دستیابی به تفاهم بیشتر برای پیشبرد اهداف دو طرف و رسیدن به نقطه هدف از برنامه‌های ما در مدرسه فقاهت خواهد بود. مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) همچنین اظهار داشت: اداره جامعه با وحدت میان حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و امروز با امضای این تفاهم‌نامه، شاهد محصولی ارزشمند از وحدت میان حوزه و دانشگاه هستیم. وی افزود: مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) با دانشگاه عالی دفاع ملی دارای ارتباطات نزدیک و تعامل علمی مطلوبی است و این دانشگاه دستاوردهای بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد. امیدواریم این تفاهم‌نامه منجر به تولید و ارائه شیوه‌های نوین اجرایی در حکمرانی کشورمان بشود. ‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: عالی مدرسه عالی دانشگاه عالی مدیر مدرسه عالی عالی فقاهت عالی فقاهت عالم عالی فقاهت عالم آل عالی دفاع عالی دفاع ملی دانشگاه


نظر شما :