تقویت روابط علمی آموزشی و پژوهشی با کشور عراق

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۳ کد : ۶۹۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۷
تقویت روابط علمی آموزشی و پژوهشی با کشور عراق

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل، در راستای توسعه دیپلماسی علمی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، هیئتی از دانشکده بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی به سرپرستی سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مرادیان رئیس دانشکده بین الملل این دانشگاه به کشور عراق اعزام و در این سفر با وزیر کشور عراق دیدار و گفتکو نمود.

در این دیدار پیرامون گسترش همکاری ها و تعمیق روابط با محوریت آموزش و پژوهش بین طرفین بحث و تبادل نظر گردید. در ادامه این سفر، رئیس دانشکده بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی با سپهبد حامد کمر معاون آموزش ستادکل ارتش عراق دیدار و در خصوص همکاری های علمی آموزشی و پژوهشی و تبادل اساتید و دانشجویان با یکدیگر گفتگو کردند. در این سفر، رئیس دانشکده بین الملل داعا همچنین با آقای دکتر عصام السعدی معاون شورای امنیت ملی عراق دیدار و در خصوص همکاری های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی گفتگو و با یکدیگر تبادل نظر نموده و به نقاط مشترک همکاری برای حصول به توافقات بیشتر تاکید نمودند.

در ادامه سفر هیئت دانشگاه عالی دفاع ملی به کشور عراق، سردار مصطفی مرادیان با مشاور امنیت ملی عراق جناب آقای قاسم الاعرجی دیدار و پیرامون توسعه روابط دو کشور در زمینه همکاری های علمی پژوهشی و تحقیقاتی با این دانشگاه با مرکز تحقیقات راهبردی النهرین بحث و گفتگو پرداخت.

در تداوم بازدیدهای انجام شده، سردار مصطفی مرادیان رئیس دانشکده بین الملل داعا با سرلشگر خلیل ابراهیم الجنابی رئیس دانشگاه دفاع ملی کشور عراق دیدار و پیرامون همکاری های دو جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی و همچنین تبادل دانشجو و اساتید به گفتگو پرداختند و هماهنگی های لازم در این خصوص صورت پذیرفت.

کلید واژه ها: الملل دانشکده الملل رئیس دانشکده الملل الملل دانشگاه عراق کشور عراق عراق دیدار دانشکده رئیس دانشکده دانشکده الملل دانشگاه


( ۱ )

نظر شما :