آیت الله شهید رئیسی، رئیس جمهوری خدامحور، ولایت‌مدار و جهادی بودند

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۲ کد : ۷۰۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۰۹
آیت الله شهید رئیسی، رئیس جمهوری خدامحور، ولایت‌مدار و جهادی بودند

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، یازدهمین جلسه جهاد تبیین با محوریت محیط‌شناسی راهبردی روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار گردید.

دکتر حاج صادقی در این جلسه اظهار داشت: ما بایستی جلسه پاسخ به سئوالات بگذاریم و پاسخ آن را از خدا دریافت کنیم. سئوالاتی از این قبیل که چه کنیم تا در دنیا بازنده نباشیم و در پایان دنیا و یوم الحساب احساس فراغ نکنیم؟ وی با بیان این مطلب که عموم انسان‌ها در حال خسران و بازندگی هستند افزود: ما در اقیانوس دنیا شنا می‌کنیم، صید می‌کنیم ولی باید مراقب باشیم غرق نشویم. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین افزود: اگر می‌خواهید در دنیا ضرر نکنید با غیر خدا معامله نکنید زیرا خریداری مانند خدا دارید، لذا جهت‌گیری زندگی را به‌گونه‌ای قرار دهید که زندگی را به او بفروشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر رئیسی، از ایشان به عنوان اسوه و الگویی که جنبه تربیتی و سازنده داشت و سرباز ولایت بودند یاد کردند و افزودند: ریشه همه موفقیت‌های ایشان را در دو چیز می‌دانم، اول اینکه در شروع هر عملی و ورود به هر مسئولیتی، فقط برای خدا ولله و معامله با خدا بود و اخلاص برای خدا داشت، و دومین آن، خدامحوری بودن و جهادی بودن سبک و مکتب ایشان بود و اینکه همه موفقیت‌های ایشان در همه امور حاصل ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و خدامحوری بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ولایت، تجلی و زمینه توحید ربوبی است و جز از طریق ولایت زمینی نمی‌توان به خدا رسید، افزود: آیت الله رئیسی، یک رئیس جمهور مردمی بود و دولت او هم یک دولت مردمی بود. وی در ادامه با بیان این مطلب که نمی شود کسی الهی باشد و مردمی نباشد اظهار داشت: خدامحوری، آقای رئیسی را مردم‌محور و جهاد محوری هم ایشان را خستگی‌ناپذیر کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی جهاد محوری را عامل نشاط دولت آقای رئیسی ذکر کرده و افزود: این ویژگی‌هایی از حکمرانی که از مکتب رئیسی به جا مانده است نباید تعطیل بشود و برای تداوم آن باید همه در انتخابات شرکت کنند و این مکتب آیت الله رئیسی را ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به انتخابات دوره قبل اشاره نمود و بیان نمود: تنها کسی که در دوره قبل همه بصورت یکسان بر روی او وحدت‌نظر داشتند آقای رئیسی بود و او نیز با احساس وجوب شرعی و برای خدا وارد کارزار ریاست جمهوری شد و وعده الهی هم نسبت به او تحقق پیدا کرد و مجاهدانه عمل نمود و در همه عرصه‌ها، مردم را تکریم می‌کرد و به آنها احترام می‌گذاشت.

دکتر حاج صادقی با اشاره به موفقیت‌های انقلاب اسلامی و مشکلات روزافزون دشمنان اظهار داشت: آمریکا شاخص‌های ابرقدرتی را از دست داده و شاخ قدرت او شکسته شده است و در عملیات وعده صادق نشان داده شد که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدرت، باید اراده استفاده از قدرت هم داشته باشد و این اراده به خوبی بکارگیری شد و تصمیم لازم برای انجام آن اتخاذ گردید. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عبودیت را بالاترین مرتبه انسانیت ذکر کردند و افزودند: عبودیت انسان را به ربوبیت می‌رساند و اینکه سربازی از سرداری و امیری بالاتر است و از اینرو، رئیسی خادم بود، سرباز بود و ولایت‌پذیر که هم در حیاتش خدمت کرد و هم با مرگش.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی در بخش پایانی سخنرانی خود اظهار داشت: ظرفیت ثبات سیاسی و توانمندی نظامی ـ ولایی، آن‌چنان این نظام را از ثبات و استحکام برخوردار کرده که سخت‌ترین حوادث نیز نمی‌تواند آن را متزلزل کند. وی در ادامه اضافه نمود: انقلاب فراز و نشیب دارد، سختی هم دارد، ولی توقف ندارد و باید از انقلاب جا نمانیم.

کلید واژه ها: رئیسی آقای رئیسی انقلاب پاسداران انقلاب سپاه پاسداران انقلاب فقیه سپاه پاسداران انقلاب انقلاب اسلامی خدا اسلامی پاسداران انقلاب اسلامی


نظر شما :